Začít novou kariéru od nuly je náročné. Pokud tě však na cestě za vysněnou prací povede zkušený odborník, získáš skutečnou výhodu. Navrch máš i v případě, kdy v minulosti kráčel podobnou cestou jako ty. Přečti si příběh Dóri, která se z office manažerky stala Salesforce analytičkou a dnes své zkušenosti posouvá dále jako mentorka v našem kurzu CRM specialista/ka.
Dóri se nikdy nepovažovala za kariéristku. Sladění pracovního a osobního života bylo pro ni vždy důležité, protože kromě práce chtěla věnovat svůj čas vztahům, sportu a koníčkům. V jednom okamžiku bylo pro ni náročné najít si zaměstnání, díky kterému získá rovnováhu v pracovním a soukromém životě. Naštěstí, najít takovou kariérní příležitost není nemožné, zvláště pokud se mluví o IT. Jak a kdy se rozhodla změnit kariéru a co ji přivedlo právě do světa IT? To zjistíš v našem rozhovoru.
Všechno začalo, když mi bylo asi 6 až 8 let as bratrem jsme na půdě našeho dědečka začali objevovat svět počítačů spolu s Commodore 64. Samozřejmě, hráli jsme jen Prince z Persie, ale počítač a jeho možnosti mě fascinovaly už tehdy. Líbily se mi natolik, že ve vyšších ročnících základní školy jsem se přihlásila na informatiku.
Po střední škole jsem absolvovala kurz obchodní informatiky, ale můj život nabral trochu jiný směr a s IT světem jsem se na chvíli rozloučila. Rok a půl jsem pracovala jako office manažerka v továrně na keramiku. Později jsem si našla práci, která měla opět blíže k IT. Stala jsem se obchoďáčkou ve firmě, která se věnovala vývoji softwaru. Tady jsem díky možnosti neustálého vzdělávání se pracovala téměř 14 let. Právě tady jsem se setkala se Salesforce.
Během pandemie jsme u nás ve firmě začali pracovat na dálku, což mě zpočátku trochu vyděsilo, ale za pár týdnů jsem si zvykla a home office jsem si dokonce oblíbila. Takže když jsme se měli vrátit zpátky do kanceláře na pár dní v týdnu, začala jsem uvažovat o nové práci. Na druhé straně jsem se Salesforce pracovala denně již 3-4 roky a můj zájem o tuto platformu rostl ze dne na den.
Pravidelně jsem se setkávala s tehdejší kontaktní osobou ze Salesforce, kde jsem mohla na vlastní oči vidět, jak se zavádějí nové automatizace a úkoly jsou díky nim snadno řešitelné jedním klikem. Být svědkem takového vývoje bylo vzrušující a napadlo mě, že bych si ráda vyzkoušela pracovat na druhé straně a dělat zázraky pro ostatní uživatele, kteří pracují se Salesforce.
Oslovila jsem proto několik firem, které se Salesforce spolupracují a po absolvování několika pohovorů jsem přijala nabídku od firmy v Budapešti, kde mě přijali na pozici Salesforce konzultantky. Za 1,5 roku jsem se toho naučila opravdu hodně a hlavně jsem si udělala certifikaci, díky které jsem získala aktuální zaměstnání a práci mentorky v Green Fox Academy.
Od února pracuji jako Salesforce Business Analyst v pobočce firmy Nissan v Budapešti. Obvykle pracuji od 8:00 do 17:00. Během dne mě čeká vícero online mítinků - asi 90% je v angličtině. Na mé pozici pracuji většinou ve svém interním týmu Salesforce a na obchodní stránce.
Aktuálně také shromažďuji požadavky na zavedení funkce, která podporuje proces prodeje a využívám svých technických znalostí ze Salesforce. Na základě těchto požadavků vytvářím podrobnou dokumentaci pro tým vývojářů, který je zodpovědný za implementaci požadovaných řešení. Po vývoji jsem součástí testování funkce, prezentuji ji manažerům v různých pobočkách a v případě potřeby pomáhám s jemným laděním funkce před jejím spuštěním.
Kromě toho implementuji některé funkce i sama. Nedávno jsem úspěšně zavedla novou automatizaci na podporu oddělení služeb zákazníkům – v rámci toho jsem zvládla vývoj (bez programování), testování a dokumentaci a následně jsem si vychutnala to, že zákazník byl spokojen (úsměv).
Baví mě neustále učit se něco nového a navíc, je velmi motivující, když se můžu o své znalosti podělit s ostatními.
Nejnáročnější na tom všem bylo asi to, že většina komunikace byla v angličtině, protože v předchozí práci jsem ji nevyužívala. Jako Salesforce konzultantka jsem už schůzky v cizím jazyce zvládala po několika týdnech a několik měsíců poté jsem s jistotou vedla jakoukoli diskusi, ať už byla s klienty z Itálie, Francie nebo Velké Británie.
Těší mě, když vidím, jak moji studenti prožívají „heureka moment“. V IT začínají od nuly, dokončí úkoly a samotné moduly kurzu. Potom přijde chvíle, kdy někdo dokáže samostatně vyřešit složitější úkol, pochopit základní souvislosti a zcela září, když si uvědomí, že úspěšně zvládli první náročnější krok. Je to úžasný pocit pozorovat je při tom.
Radost mám také z toho, když vidím, jak ke konci kurzu stále více studentů získává certifikace. Jsem na ně velmi hrdá, protože vím, že i mou zásluhou se jim podařilo nasměrovat jejich kariéru novým směrem.
Myslím, že pokud má člověk nějaké znalosti o podnikových procesech (prodej, zákaznický servis, marketing, finance, atd.), zajímá se o IT a hledá něco nového, do kurzu CRM specialista/ka se může pustit s jistotou.
Stále překvapuji sebe sama, že se chci učit víc a víc. V blízké budoucnosti plánuji získat 1-2 nové certifikace, které jsou specifické pro můj aktuální projekt a roli. Povýšení jsou v rámci společnosti zcela běžná a momentálně se nacházím ve fázi, že na základě mých silných stránek a cílů zvažuji s mými přímými nadřízenými příležitosti do budoucna.